Duurzaam verbinden op gedeelde waarden

Houd je organisatie/merk duurzaam relevant voor de doelgroep door aansluiting te houden op hun belangrijkste waarden

Scarfforce Branding, Emotionele merkrelevantie, duurzaam positioneren in het leven van mensen

In de turbulente wereld waarin we nu leven, waarin de basis voor merkentrouw steeds verder onder druk komt te staan, wordt het voor een groeiend aantal organisaties steeds moeilijker om een duurzame band op te bouwen met de doelgroep met het uitsluitend communiceren van productvoordelen.

Dankzij de ‘Means-end theorie’ van Gutman, de ‘Why-theorie’ van Simon Sinek en bijvoorbeeld het Neurodiagnostisch onderzoek van Joost Augustijn en Jan Bryssinck weten we echter, dat de keuze voor een organisatie(merk) niet alleen wordt gestuurd door praktische en economische afwegingen, maar mede afhangt van de mate waarin het merk helpt om onze idealen te realiseren. Het waardenonderzoek dat Ronald Voorn in 2020 heeft uitgevoerd toont bijvoorbeeld aan dat een overlap tussen de waarden van consumenten en organisaties/merken (waardencongruentie) zelfs belangrijker is dan merkpersoonlijkheidscongruentie en leidt tot een hogere NPS, aankoopintentie en merkloyaliteit.

Om vandaag de dag als organisatie/merk duurzaam relevant te blijven voor consumenten en een sterke emotionele band met de doelgroep op te bouwen, is het derhalve voor elke organisatie de uitdaging om aansluiting te vinden en houden op de belangrijkste waarden van de doelgroep.

Voor het realiseren van deze duurzame verbinding introduceren we de Omnibus ‘Duurzaam verbinden op gedeelde waarden’. De oplossing bestaat uit een vijftal modules, welke niet alleen helpen om de belangrijkste waarden van de doelgroep, jullie zelf en verglijkbare organisaties te achterhalen, maar ook, om inzichtelijk te maken welke waarden er vandaag het meest toedoen. Met als uiteindelijk doel om een logische, authentieke klik te vinden en waardencongruentie te realiseren tussen organisatie, merk en doelgroep, die leidt tot duurzame merkrelevantie.

OM EEN STERKE EN DUURZAME BAND MET JE DOELGROEP OP TE BOUWEN, DIEN JE TE ZORGEN DAT JULLIE ORGANISATIE/MERK ALS EEN MIDDEL WORDT GEZIEN OM JE IDEALEN TE REALISEREN.

Duurzaam verbinden op gedeelde waarden 

Scarfforce_Teammanagement en Retentie_Overleg

De vraag

Hoe blijf je als organisatie/merk duurzaam relevant en aantrekkelijk in de turbulente wereld van vandaag?

In een turbulente tijd, waarin de ene crisis na de andere zich aandient, markten, technologie en consumentengedrag in een oogwenk veranderen, keuzes overvloedig zijn en consumenten steeds kritischer worden, is het moeilijk om een duurzame relatie met je doelgroep op te bouwen door het communiceren van praktische voordelen, en is de basis voor merkentrouw dun.

 

Scarfforce_Teammanagement_Vergroot de kennis

De oplossing

Onderzoek wijst uit dat de merken die ons het meest en blijvend aanspreken, sterk resoneren met onze eigen kernwaarden.

Onderzoek wijst uit dat sterke merken een duurzame rol van betekenis hebben in ons leven, omdat zij aansluiten bij onze identiteit en als een middel worden gezien waarmee wij onze idealen kunnen realiseren. Hierbij geldt: Hoe beter zij appelleren aan onze belangrijkste waarden, des te hoger hun relevantie en sterker de emotionele band tussen beiden.

Om deze reden speelt het realiseren van een waardencongruentie tussen merken en consumenten een steeds belangrijkere rol bij het versterken van merkperceptie en merkbinding. Onderzoek laat zien dat wanneer de waarden van een organisatie/merk overeenkomen met die van de consument, dit leidt tot een betere kwaliteitsperceptie, hogere merkwaardering, sterkere merkloyaliteit en een hogere Net Promoter Score (NPS). Hetgeen wordt verklaard, doordat consumenten zich meer verbonden en vertrouwd voelen met een merk dat hun persoonlijke idealen en overtuigingen weerspiegelt.

En, dat levert je op de lange termijn veel op, waaronder een hogere NPS, sterkere merkbinding, hogere kwaliteitsperceptie, hogere gebruiksintentie, en zelfs, een hogere ondernemingswaarde.

 

Scarfforce Branding, emotionele merkrelevantie, sweetspot,

De uitdaging

Vind de klik tussen jullie identiteit, de doelgroep en belangrijke actuele thema’s!

Met de nieuwe Omnibus ‘Duurzaam verbinden op gedeelde waarden’ helpen we organisaties om een sterke en duurzame (emotionele) band op te bouwen met hun doelgroep, en de klik te vinden tussen de waarden van de doelgroep, jullie eigen waarden en de waarden die er vandaag de dag het meest toedoen.

De omnibus geeft onder andere inzicht in de volgende 5 thema’s:

  1. Wat zijn de belangrijkste waarden van de doelgroep?
  2. Wat zijn jullie eigen waarden?
  3. Voor welke waarden staan jullie directe concurrenten?
  4. Welke waarden doen er toe vandaag de dag?
  5. Belangrijke trends: Welke waarden worden steeds belangrijker?

 

Scarfforce, Impact Branding, Duurzaam verbinden op waarden, duurzaam verbinden op gedeelde waarden, merkonderzoek, branding, symbolische merkbetekenis, symbolische merkrelevantie, duurzame merkrelevantie, relevantie, omnibus

Contact

0031-(0)20-5304353

Haarlemmerstraat 121, 1013 EN Amsterdam

Privacy & Data protection

Houd je merk duurzaam relevant en aantrekkelijk voor je doelgroep!